Aktualności

08.08.2013

Cargo w Porcie Lotniczym Łódź

Minione półtora roku dla rozwoju Cargo na łódzkim lotnisku to niewątpliwie okres bardzo pozytywny. W ciągu roku odprawiono ponad 1000 ton frachtu i sukcesywnie powiększa się też liczba spedytorów i firm logistycznych współpracujących z naszym lotniskiem.


Jedną z najważniejszych zalet Cargo w Łodzi jest jego położenie w centrum Polski. Dodatkowym atutem jest możliwość dopasowania godzin pracy cargo do potrzeb klienta, 24 godzinna fachowa i szybka obsługa Urzędu Celnego (Za co bardzo dziękujemy koleżankom i kolegom z Urzędu Celnego) a także wysoka jakość usług, konkurencyjne ceny i dobrze wyszkolony przez firmę DGM certyfikowany ośrodek szkoleniowy IATA zespół. Dział Cargo dysponuje niezbędnym sprzętem do obsługi frachtu takim jak wózki widłowe o udźwigu: 1,5t ; 2,5t; 3t, paleciaki ręczne oraz paleciak elektryczny z wagą, przyczepy rolkowe, stoły rolkowe, Highloader – urządzenie do załadunku kontenerów i palet lotniczych, nagrzewnicę (Kocoverk) do utrzymywania odpowiednich warunków temp. w magazynie przy przesyłkach o określonych warunkach przechowywania oraz urządzenie do kontroli X-ray ładunków (Rapiscan). Dział Cargo rozpoczął samodzielne funkcjonowanie z dniem 1 stycznia 2012 roku. W ramach przygotowywania zostało przyjętych 8 pracowników, którzy odbyli cykl niezbędnych szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych. W ciągu roku Dział został wyposażony w sprzęt niezbędny do obsługi frachtu. W trakcie przygotowań do działalności został pozyskany numer EORI (numer identyfikacyjny do czynności celnych), oraz został ustanowiony na terenie lotniska magazyn czasowego składowania. Na chwilę obecną obsługa frachtu lotniczego dotyczy głównie Road Feeder Service (czyli ruchu na truckach) oraz drobnego czarterowego ruchu samolotowego. Większość linii lotniczych w swojej działalności posługuje się samochodami, gdyż są one w stanie zabrać ładunki o dużo większych gabarytach niż większość samolotów wykonujących rozkładowe rejsy do i z Polski (Niestety w tej chwili większość linii lotniczych operuje do i z Polski samolotami wąskokadłubowymi, które posiadają zbyt małe bagażniki aby zabrać ładunki o dużych wymiarach). W ciągu roku podpisaliśmy dwie umowy wg. standardów IATA z liniami lotniczymi: Lufthansa Cargo oraz SAS Cargo, które to uruchomiły rozkładowe połączenia RFS odpowiednio do Frankfurtu i Kopenhagi, współpracujemy także z grupą AIR FRANCE, KLM, Martin Air oraz innymi przewoźnikami lotniczymi. Nawiązaliśmy współpracę z największymi spedytorami funkcjonującymi na rynku, a jeden z nich dzięki naszym staraniom ustanowił swoje biuro w wynajmowanym pomieszczeniu w Terminalu 1.

Przez Cargo przechodzą każdego rodzaju towary od czekoladek do Chin, przez telefony komórkowe, chemię, po silniki samolotowe, części do silników okrętowych, kadłuby śmigłowców, części do platform wiertniczych. Towary pochodzą nie tylko z regionu łódzkiego, ale z całego kraju. Przez tak krótki okres funkcjonowania udało nam się zbudować bardzo pozytywną opinię o funkcjonowaniu Cargo w Porcie Lotniczym Łódź, o czym świadczyć może polecanie nas przez naszych dotychczasowych klientów innym spedytorom, oraz podpisanie umowy o współpracy z jednym z największych spedytorów w Europie. Przez ten okres budowaliśmy świadomość istnienia możliwości obsługi frachtu lotniczego w Porcie Lotniczym Łódź. W czerwcu 2012 roku podpisaliśmy umowę na przeprowadzenie szkoleń z firmą DGM Poland (certyfikowana szkoła IATA), umowa obejmuje szkolenia dotyczące obsługi general cargo a w szczególności obsługi materiałów niebezpiecznych. Naszym celem na przyszły rok jest dalsze umacnianie naszej pozycji na polskim rynku frachtu lotniczego, pozyskiwanie mniejszych spedycji, oraz przygotowanie naszego działu do obsługi frachtowca o wielkości MD-11. Dział Cargo stale się rozwija i dlatego w miarę możliwości, w najbliższej przyszłości chcielibyśmy wyposażyć go w dodatkowy sprzęt do obsługi samolotów (highloader, dodatkowe stoły magazynowe) oraz rozbudować powierzchnię magazynową z możliwością regulacji temperatury w zakresie -5 do 25 stopni Celsjusza oraz wybudować dwa doki dla ciężarówek. Cały czas prowadzimy rozmowy na temat rozwoju Cargo w Łodzi.

Zapraszamy również na nową stronę internetową Cargo Łódź Airport.
powrót
  •